Opera Wrocławska

ul. Świdnicka 35, 50-066 Wrocław


Nazwa:Opera Wrocławska
Adres:

ul. Świdnicka 35, 50-066 Wrocław

Kontakt:

tel. +48 71 344 57 79 |  www.opera.wroclaw.pl

Opera Wrocławska


Opera Wrocławska jest jednym z największych i najbardziej znaczących teatrów operowych w Polsce. Od 1995 r. działa pod kierunkiem prof. Ewy Michnik, wybitnego dyrygenta współpracującego z takimi orkiestrami i teatrami operowymi, jak m.in.: Filharmonia Praska, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, Deutsche Bach Orchester w Hamburgu, Orkiestra Symfoniczna w Norymberdze, Kammer Wiener Oper.


Teatr operowy we Wrocławiu jako jedyny w Polsce od 1997 r. realizuje tzw. superwidowiska, spektakle przygotowywane w niekonwencjonalnych, dużych przestrzeniach dla wielotysięcznej widowni, z udziałem kilkusetosobowych zespołów wykonawczych, przy wykorzystaniu monumentalnych dekoracji i efektów specjalnych. Najczęściej do tych przedsięwzięć wykorzystywane są zabytkowe wnętrza Hali Ludowej, cenionej ze względu na wspaniałą architekturę. Widowiska te spotykają się z ogromnym zainteresowaniem mediów oraz publiczności przybywającej na spektakle z całej Polski oraz z zagranicy. Opera Wrocławska realizuje także podobne pod względem rozmachu inscenizacyjnego przedstawienia plenerowe, zaskakując nimi zarówno stałych widzów, jak i licznych turystów muzycznych odwiedzających Wrocław. Największym wydarzeniem było wystawienie na rzece Odrze w czerwcu 2003 r. Giocondy. 6 spektakli obejrzało wtedy łącznie ponad 30 tysięcy widzów.


Największym projektem zrealizowanym przez Operę Wrocławską było wystawienie całej tetralogii Richarda Wagnera "Pierścień Nibelunga". Było to wydarzenie ze wszech miar wyjątkowe ? zarówno ze względu na skalę realizacji (spektakle prezentujemy na wielkiej scenie wrocławskiej Hali Ludowej), jak też z uwagi na materię dzieła, stawiającą ogromne wyzwania przed zespołem każdego teatru operowego na świecie. Niezwykła architektura Hali stworzyła niepowtarzalną scenerię, która w połączeniu ze wspaniałymi dekoracjami nadała wrocławskiej inscenizacji dodatkowych walorów, podkreślając monumentalizm dzieła Wagnera. Ranga tego projektu była tym większa, że jest to pierwsza od 1945 r. we Wrocławiu, a druga w Polsce (po warszawskiej inscenizacji z lat 70-tych) realizacja wielkiego dramatu muzycznego Wagnera. Nasze przedsięwzięcie rozpoczęliśmy w październiku 2003 r. premierą opery "Złoto Renu".

Spektakl wzbudził wielkie zainteresowanie w całej Polsce oraz za granicą: 4 spektakle "Złota Renu" we wrocławskiej Hali Ludowej obejrzało łącznie 14 tysięcy osób. Jest to rzecz niezwykła w całej Europie, aby dzieła operowe Ryszarda Wagnera oglądała jednorazowo tak ogromna widownia. W opinii większości krytyki muzycznej, dziennikarzy i widzów powstał spektakl ogromnej urody, który był wart tak olbrzymiego wysiłku organizacyjnego i finansowego. Również Wolfgang Wagner, wnuk Ryszarda Wagnera i dyrektor słynnego Festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth, który był obecny na premierze, nie szczędził nam słów uznania.


Podczas 10 lat (1997-2007) Opera Wrocławska pod kierownictwem Ewy Michnik zrealizowała 15 inscenizacji wielkich spektakli operowych. W sumie zaprezentowano 100 spektakli, które obejrzało prawie 315 tysięcy widzów. Nic dziwnego, że te spotkania z operą, a szczególnie ogromne nimi zainteresowanie, określono "wrocławskim fenomenem".


SPRZEDAŻ BILETÓW:
Kasa w budynku Opery
poniedziałek: 09.00-19.00
wtorek-piątek: 09.00-19.00
sobota: 12.00-19.00
niedziela: 14.30-17.00


ARTYKUŁY ZWIĄZANE Z: OPERA WROCŁAWSKA



Nadchodzące wydarzenia

PIK Poleca
19:00
19.04.2014 Teatr Nadzwyczajna Gala Operowa - Piot...
19:00 25.04.2014 Teatr Romeo i Julia | Sergiusz Prokofiew
19:00 26.04.2014 Teatr Kobieta bez cienia - Richard Str...
17:00 27.04.2014 Teatr Carmen - Georges Bizet | spektakl
19:00 30.04.2014 Teatr Samson i Dalila - Camille Saint-...



Dodaj do:

Mapa




Komentarze


Brak komentarzy.


Dodaj komentarz

Nick:
Treść:
 

© 2008 - 2013 - Punkt Informacji Kulturalnej - Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Projekt i Wykonanie: BetterSite.pl, Utrzymanie i Rozwój: Stermedia
email marketing