Nazwa:PPA: Do DNA
Miejsce:Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego
Adres:

ul. Rzeźnicza 12, 50-132 Wrocław

Cykl:38. Przegląd Piosenki Aktorskiej | PPA
Termin: 18:00 poniedziałek 27 marca 2017
Cena: 20.00 zł do 20.00 zł

PPA: Do DNA


CZAS 100 MIN BEZ PRZERWY 
SPEKTAKL DYPLOMOWY STUDENTÓW IV R. WYDZIAŁU AKTORSKIEGO, SPECJALNOŚCI WOKALNO-AKTORSKIEJ PWST IM. L. SOLSKIEGO W KRAKOWIE 
REŻYSERIA, SCENARIUSZ I OPIEKA PEDAGOGICZNA: EWA KAIM
DRAMATURGIA: WŁODZIMIERZ SZTURC
SCENOGRAFIA, KOSTIUMY, PROJEKCJE I ŚWIATŁO: MIREK KACZMAREK
KIEROWNICTWO MUZYCZNE I ARANŻACJE: DAWID SULEJ RUDNICKI
CHOREOGRAFIA: MAĆKO PRUSAK
PRZYGOTOWANIE WOKALNE: JUSTYNA MOTYLSKA
ASYSTENTKA REŻYSERA: NATALIA ORKISZ (III R. WRD)
WYSTĘPUJĄ: DOMINIKA GUZEK, AGNIESZKA KOŚCIELNIAK, WERONIKA KOWALSKA, JAN MARCZEWSKI, ŁUKASZ SZCZEPANOWSKI ORAZ DAWID SULEJ RUDNICKI (FORTEPIAN, BASY)
FOT. BARTEK CIENIAWA

„Nadając naszemu spektaklowi tytuł „Do DNA” określiliśmy przestrzeń odnajdywania brzmień i rytmów, ku którym zmierzamy. Wydobywamy je z polskich pieśni ludowych, pieśni pierwotnych. (…) Tworzą one muzykę emocji wyrażanych w sytuacjach granicznych: śmierci, narodzin, zaślubin i rozstań, a także w stanach erotycznego pożądania i lęku przed wojną i zagładą. Brzmienia graniczne przenikają przez wszystkie żywioły: wodę, ogień, powietrze i ziemię. Wyraża je  instrument ciała.

Pieśń zawsze wynikała z głębokiej potrzeby odnalezienia źródła mocy i tajemnicy. Wydaje się jednak, że we współczesnym świecie pieśń spoczywa w jakimś utajeniu, że jest ukryta na  głębokim dnie życia – w zapomnieniu. Chcemy sprawdzić, czy rzeczywiście zatarła się potrzeba śpiewu i potrzeba pieśni. Czy dziś jeszcze mamy pierwotną siłę powrotu do źródeł, z których wyłania się głos?

Próbujemy dotrzeć do przestrzeni, z których wydobywają się pieśni. Poza chaosem małoznaczących, ale i pustych, a często agresywnych brzmień codzienności, w której żyjemy, pragniemy odnaleźć prawdziwe głosy i tony istnienia. Chcemy poprzez śpiew dowiedzieć się, czy możliwa jest jeszcze podróż do głęboko ukrytego archaicznego świata. Do źródeł, które wysychają cicho. Aby wydobyć głos pierwotności, trzeba iść w kierunku dna. Przywołać pozornie proste układy rytmiczne i melodyczne, które odkryli Chopin i Szymanowski.

Odsłaniać archaiczne tony i dźwięki dochodząc do źródeł śpiewu, jak Lutosławski, Karłowicz, Górecki. Słuchać, ile w pieśni ludowej jest pierwotnego, wspólnego nam bólu i lęku, ile siły przyciągania i odtrącania, miłości i nienawiści, ile magii, ile przestrogi, ile rozpaczy i radości. Odnaleźć w pieśni jej kod DNA. (…)”  Włodzimierz Szturc

Wszystkie teksty i muzyka pochodzą z oryginalnych źródeł pieśni ludowej, oraz ze zbiorów Oskara Kolberga i ks. Władysława Skierowskiego (Puszcza Kurpiowska w Pieśni, cz. II, zeszyt drugi, Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego 3, 1931-1934) i Śpiewnika Kurpiowskiego pod red. Henryka Gadomskiego.

PRODUKCJA PPA: RENATA MAJEWSKA



Dodaj do:

Mapa







© 2008 - 2013 - Punkt Informacji Kulturalnej - Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Projekt i Wykonanie: BetterSite.pl, Utrzymanie i Rozwój: Stermedia
email marketing