Nowy sezon artystyczny Opery Wrocławskiej

Premiery operowe i baletowe, studium baletowe, rozbudowa, renowacja…


Sezon 2017/ 2018 w Operze Wrocławskiej rozpoczyna się 21. września Borysem Godunowem z gościnnym udziałem solisty z Teatru Bolszoj – Mikhailem Kazakovem. A pierwszą premierą będzie Fidelio Beethovena – mówi dyrektor Marcin Nałęcz – Niesiołowski.

Z okazji 11 Listopada wystawieni będą „Krakowiacy i Górale” Bogusławskiego. Pod koniec listopada odbędzie się kolejna edycja Festiwalu Oper Współczesnych. Na inaugurację organizatorzy planują premierę utworu Leszka Możdżera „Immanuel Kant”, a na zakończenie premierę baletową z taśm, (utwory specjalnie wymyślone do takiej realizacji). W grudniu zaplanowano premierę „Orfeusza i Eurydyki” w reż. Trelińskiego we współpracy z NFM. Sylwester, to dla opery 3 dni z operetką/musicalem „Kandyd” Bernsteina.

Podczas wakacji budynek opery został poddany modernizacji. Pion techniczny miał dużo pracy związanej z wyposażeniem multimedialnym i oświetleniowym sceny. Zmieniony został logotyp Opery Wrocławskiej, wywodzi się z architektury gmachu, inspirowany jest plafonem, łączy w sobie litery O i W- mówi zastępca dyrektora – Ewa Magdalena Filipp. Planowana jest budowa magazynu na poziomie -1.

Balet ostatnio także przeszedł metamorfozę. Mamy siedmiu nowych tancerzy z różnych stron świata – mówi Magdalena Ciechowicz – kierownik baletu. W marcu odbędzie się premiera baletowa Prokofiewa „Romea i Julii” z choreografią Jacka Tyskiego, a potem operowa wersja „Romea i Julii” Belliniego. W ramach rozwijania cyklu familijnego – „Mały Książę” Rachel Portman – premiera światowa. W maju – „Wieczór polski: Chopin/ Karłowicz/ Penderecki”.

Ewa Magdalena Filipp – zastępca dyrektora Opery Wrocławskiej przypomniała, że aż trzy spektakle familijne przedstawiła w minionym sezonie Opera Wrocławska. Zapewniła także, że ten nurt będzie kontynuowany, programy będą wydawane w atrakcyjny sposób dla dzieci z m.in. wycinankami, kolorowankami – mówiła pani dyrektor. Będą także tematyczne spotkania dla dzieci, wietrzenie magazynów, wyprzedaż kostiumów. Aktywności wokół rozwoju widowni będzie wiele, powołane zostanie studium baletowe, adresowane nawet dla dzieci 0+.

oprac. tekst: Dorota Olearczyk
foto: Julian Olearczyk