Podobnie jak w latach ubiegłych koncert 43. Spotkań Literacko- Muzycznych składał się z dwóch części. W pierwszej rozegrany został Finał Konkursu Wokalnego, a w drugiej, galowej, swój najnowszy i pierwszy projekt muzyczny zaprezentowali córka z ojcem – Dorota i Henryk Miśkiewiczowie. Impart gościł słuchaczy i wykonawców w sali teatralnej siódmego grudnia od g. 19.
W pierwszej części Spotkań wystąpili: Natalia Wróbel („Zbyszek” – sł. i muz. Justyna Chowaniak, „Port Amsterdam” – sł. Jacques Brel, tłum. Wojciech Młynarski, muz. Jacques Brel), Magdalena Stefanowska („Co to jest czułość” – sł. Magda Czapińska, muz. Seweryn Krajewski, „Co z nami będzie po happyendzie” – sł. Wojciech Młynarski, muz. Jerzy Derfel), Ewa Soszyńska („Czemu nie” – sł. i muz. Ewa Soszyńska, „Padły słowa” – sł. i muz. Ewa Soszyńska), Wiktoria Granas („Karuzela z Madonnami” – sł. Miron Białoszewski, muz. Zygmunt Konieczny, „Piosenka radiotelegrafistki” – sł. Wiktor Woroszylski, muz. Wojciech Kilar), Adrianna Hebisz ( „Nie pytaj o Polskę” – sł. i muz. Grzegorz Ciechowski, „Nie, nie żałuję” – sł. Agnieszka Osiecka, muz. Seweryn Krajewski), Wojciech Stefanowski ( „Tangowalka” – sł. Jacek Bończyk, muz. Hadrian Filip Tabęcki, „Układanka” – sł. Wojciech Młynarski, muz. Jerzy Wasowski), Aleksandra Konieczna („Co to jest czułość” – sł. Magda Czapińska, muz. Seweryn Krajewski, „Tango na głos, orkiestrę i jeszcze jeden głos” – sł. i muz. Grzegorz Tomczak), Wiktoria Łukowicz („Zostań ze mną” – sł. Jeremi Przybora, muz. Jerzy Wasowski, „Do widzenia, Teddy” – sł. Bogusław Choiński i Jan Gałkowski, muz. Władysław Szpilman), Natalia Szostak ( „Księżyc frajer” – sł. Agnieszka Osiecka, muz. Tadeusz Kierski, „Spacerologia” – sł. Sławomir Wolski, muz. Mariusz Lubomski).
Finalistom – solistom akompaniowało Trio Dominika Mąkosy (Dominik Mąkosa – fortepian, Grzegorz Piasecki – bas, Mateusz Maniak – perkusja).
Na drugą część Spotkań Literacko- Muzycznych złożyły się premierowe utwory napisane przede wszystkim przez Henryka i Dorotę Miśkiewiczów. Brzmienie projektu dopełniło trio, tworzone przez znamienite postaci polskiej sceny jazzowej: Piotra Orzechowskiego (Pianohooligana) – fortepian, Michała Barańskiego – bas i Michała Miśkiewicza – perkusja. Stylistycznie projekt określają zarówno liryzm, jak i dynamiczny, charyzmatyczny jazz. Teksty do nowych piosenek napisali Bogdan Loebl, Ewa Lipska, Grzegorz Turnau i Wojciech Młynarski.
Dorota Miśkiewicz nie tylko śpiewa, komponuje, pisze teksty, ale także kreuje unikalne projekty artystyczne. W 2016 roku zaprezentowała projekt PIANO.PL, podczas którego po raz pierwszy w historii polskiej muzyki na jednej scenie zaprezentowało się kilkunastu wybitnych polskich pianistów trzech generacji. To jej szósta płyta nagrana pod własnym nazwiskiem. Swoją karierę rozpoczęła w zespole Włodzimierza Nahornego. Jako jedna z nielicznych nagrywała i koncertowała z Cesarią Evorą, Stefano Bollanim, Tomaszem Stańko. Zapraszali ją także Nigel Kennedy, Jan Ptaszyn Wróblewski, Grzegorz Turnau, Wojciech Młynarski…
Henryk Miśkiewicz w jazzowym środowisku uchodzi za najlepszego polskiego saksofonistę, słychać go na niezliczonych płytach. Grał w legendarnym zespole Jazz Carriers oraz w Studio Jazzowym Jana Ptaszyna Wróblewskiego, jego pierwsza liderska płyta „More love” sprawiła, że pokochały go rzesze Polaków. Ton jego saksofonu towarzyszył również większości filmów lat 80-tych. Koncertował na całym świecie z m.in. Ewą Bem, Andrzejem Jagodzińskim, Jarosławem Śmietaną, Wojciechem Karolakiem czy Adzikiem Sendeckim.
Koncert zakończył się przedstawieniem wyników głosowania publiczności, uroczystym wręczeniem nagrody zwyciężczyni 43. Nocnego Spotkania Literacko-Muzycznego – Ewie Soszyńskiej. Gospodarzem Spotkania był jego niestrudzony i niezastąpiony impresario – Piotr Guzek.
oprac. na podst. mat. org.: d.o.
foto: Julian Olearczyk