Spektakl to opowieść rozpisana na 7 aktorek, która stawia sobie za cele zmianę perspektywy i zredefiniowanie tego, co w wojnie męskie i żeńskie, oraz przemieszanie losów i zwyczajowo przypisanych ról. Źródło inspiracji dla twórców stanowiły książki, m.in. „Święto wiosny” Modrisa Eksteinsa, „Wojna umarła, niech żyje wojna” Eda Vulliamy’ego „Wojna nie ma w sobie nic z kobiety” i „Ostatni świadkowie” Swietłany Aleksijewicz oraz „Dziennik” Wacława Niżyńskiego .
„Halo?” jest rezultatem dwuletniego okresu badań i pracy studyjnej Studia Kokyu, które powstało przy Instytucie Grotowskiego wrześniu 2016 roku. Kluczowe zagadnienie dla członków Studia Kokyu stanowi pytanie o trening i praktykę. Jak sami piszą:
„poruszają się między polem treningu fizycznego aktora a doświadczeniem płynącym z praktyki japońskich sztuk walki, zwłaszcza aikido”.
Pracą Studia Kokyu kieruje Przemysław Błaszczak – aktor Teatru ZAR, certyfikowany nauczyciel metody pracy Theodorosa Terzopoulosa. Producentem spektaklu jest Fundacja Zarzewie.

Przemysław Błaszczak (foto: Anna Duda)
Przemysław Błaszczak
Studiował filozofię na Uniwersytecie Wrocławskim. Aktor, reżyser, pedagog, od 1995 roku związany z Instytutem Grotowskiego (do 2007 Ośrodkiem Grotowskiego).
W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala (udział w spektaklu Pieśń kozła – dytyramb). W latach 2002–2003 przygotował własny monodram Ecce homo. Od 2004 roku jest aktorem Teatru ZAR. Uczestniczył w projekcie „Ewangelie dzieciństwa”. Występuje w dwóch częściach tryptyku Ewangelie dzieciństwa (Uwerturze i Anhellim. Wołaniu) oraz spektaklu Armine, Sister. Gra też w Mauzerze Heinera Müllera w reżyserii Theodorosa Terzopoulosa (polska premiera w Instytucie Grotowskiego w 2012 roku). Obecnie pod okiem Terzopoulosa studiuje jego autorską metodę treningu aktorskiego wypracowaną w Teatrze Attis w Grecji. Jest certyfikowanym nauczycielem tej metody. Założyciel i lider Studia Kokyu działającego od 2016 roku w Instytucie Grotowskiego.
Od 2005 roku uprawia japońską sztukę walki aikido pod okiem senseia Piotra Masztalerza (6 dan), w 2011 roku pobierał nauki u Juby Noura Shihana (6 dan) w Meksyku. W 2005 roku przebywał w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitoriego, trenując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu poprzez trening oparty na tradycyjnym karate.
W latach 2013–2016 lider Studia Dwóch Ścieżek działającego w ramach programu badawczego BodyConstitution Instytutu Grotowskiego. Od 2016 roku prowadzi Studio Kokyu. Współzałożyciel Wrocławskiej Offensywy Teatralnej (WrOT). Prowadził warsztaty w Polsce i za granicą.
Reżyseria, scenariusz, scenografia, światła, koordynacja projektu: Przemysław Błaszczak
Dobór i opracowanie muzyki: Joanna Kaczmarek, Przemysław Błaszczak, przy współpracy Marty Horyzy i Damiana Borowca
Przygotowanie wokalne i materiałów muzycznych: Joanna Kaczmarek, Marta Horyza
Choreografia: Przemysław Błaszczak, Joanna Gruntkowska, przy współpracy Karoliny Brzęk
Konsultacja choreograficzna: Madi Rostkowska
Konsultacja dramaturgiczna: Anna Duda
Kostiumy: Ala Savashevich
Występują: Joanna Gruntkowska, Marta Horyza, Joanna Kacperak, Joanna Kaczmarek, Joanna Krawczyk, Monika Niedźwiedzka, Kate Ryan
Produkcja: Fundacja Zarzewie
Partner: Instytut im. Jerzego Grotowskiego
Język: polski
Premiera: 14 marca 2019, Instytut im. Jerzego Grotowskiego
Czas trwania: 60 min
Data:
czwartek, 14.03.2019 - sobota, 16.03.2019
Godzina 19:00
Wykonawca / Organizator:
Studio Kokyu
Lokalizacja:
Instytut im. Jerzego Grotowskiego – Czytelnia im. Ludwika Flaszena
ul. Rynek-Ratusz 27
50-101 Wrocław
Bilety:
Cena od - 20 PLN