Wstęp na pokazy w ramach Kina na Rynku będzie bezpłatny (w miarę dostępności miejsc).
Program Kina plenerowego na Rynku we Wrocławiu:
- 19.07.2024, godz. 22:00 – Poprzednie życie / audiodeskrypcja i napisy SDH
.
Fabuła Poprzedniego życia wydawałaby się nieprawdopodobna, gdyby nie została oparta na prawdziwych wydarzeniach. Aby w swoim debiucie opowiedzieć osobistą historię, Celine Song musiała nauczyć się reżyserii filmowej, a potem przekonać do siebie studio A24. W efekcie dostajemy piękną i subtelną, a jednocześnie uniwersalną love story, która stała się przebojem festiwali Sundance i Berlinale. Nora (Greta Lee) i Hae Sung (Teo Yoo) wychowali się w Korei Południowej i byli w dzieciństwie nierozłączni. Rozdzieleni przez los, spotykają się po dwóch dekadach, gdy są już innymi ludźmi: ona rozwija swoją karierę dramatopisarską w Nowym Jorku i jest żoną Arthura (John Magaro), on dalej mieszka w Seulu i właśnie rozstał się z dziewczyną. Wciąż jednak odnajdują w sobie dawne cechy i emocjonalną więź, która ich łączyła. Podczas tygodnia spędzonego razem rozmyślają o tym, „co by było, gdyby…”. W Poprzednim życiu czuć ducha trylogii Richarda Linklatera i najlepszych nowojorskich opowieści filmowych. Osadzeni w emocjonalnym „tu i teraz” bohaterowie Celine Song wychodzą na spotkanie z alternatywnymi ścieżkami własnego losu. Czy istnieje przypadek? Czy ludzie są sobie pisani? Czy najbliżsi nam są ci, których poznaliśmy w poprzednim życiu?
. - 20.07.2024, godz. 22:00 – Anatomia upadku / audiodeskrypcja i napisy SDH
.
Już plakat Anatomii upadku zadawał widzom pytanie: Czy to zrobiła? Czy Sandra (wybitna rola Sandry Hüller) zabiła swojego męża, czy jego śmierć była wynikiem nieszczęśliwego wypadku? Film Justine Triet w punkcie wyjścia przypomina hitchockowski thriller, który przeradza się w dramat sądowy, lecz ostatecznie okazuje się czymś jeszcze innym: bezlitosną wiwisekcją związku dwojga ludzi opartego na kłamstwach, nierozliczonych błędach przeszłości i grze pozorów. Dla mnie podstawowym pytaniem, jakie film stawia, nie jest kwestia winy bohaterki, tylko władzy oraz niezależności w obrębie małżeństwa, jaką pozostawia się partnerowi. Nierówny podział ról, rywalizacja między małżonkami to zapalniki poważniejszych konfliktów– mówiła Sandra Hüller. Triet świadomie unika dopowiedzeń i wyrazistych deklaracji, za to pozostawia widzów po seansie z wieloma pytaniami, na które każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Kwestia, czy główna bohaterka rzeczywiście „to zrobiła”, nie musi wcale okazać się tą najważniejszą.Jakub Demiańczuk
. - 21.07.2024, godz. 22:00 – Chłopiec i czapla
. - 22.07.2024, godz. 22:00 – Biegnij, Lola, biegnij
- 23.07.2024, godz. 22:00 – Cztery córki
.
Jedna z największych niespodzianek zeszłorocznego konkursu głównego w Cannes, będąca połączeniem fabuły, dokumentu, policyjnej rekonstrukcji i psychodramy. Ta zaskakująca forma pozwala jednej z najbardziej uznanych reżyserek tunezyjskiego kina Kaouther Ben Hani (jej Człowiek, który sprzedał swoją skórę był nominowany do Oscara) zanurkować głęboko w zbanalizowanej przez media historii. Bohaterką jest Olfa (we własnej osobie, ale czasem zastępowana na ekranie przez aktorkę Hind Sabri), pochodząca z nizin matka czterech córek. Dwie najmłodsze występują w filmie, zniknięcie dwóch starszych (wcielają się w nie aktorki) jest tematem pasjonującego „śledztwa”. Ben Hania tropi siłę problematycznego międzypokoleniowego kobiecego przekazu, wydobywa na światło dzienne powszechnie akceptowaną domową i systemową przemoc, punktuje sposób, w jaki pozornie odległe przemiany polityczne kształtują los jednostek. Poruszające, niekiedy konfrontacyjne, z pewnością prowokacyjne i szalenie odważne Cztery córki są również wyznaniem wiary w siłę, wytrwałość i solidarność kobiet.Małgorzata Sadowska
. - 24.07.2024, godz. 22:00 – Popiół i diament
.
W hotelu gromadzą się miejscowe władze, aby uczcić zakończenie wojny. Wśród gości znajduje się komunista Szczuka. Podziemna organizacja wydała na niego wyrok śmierci. Zamachu ma dokonać Maciek Chełmicki, żołnierz AK. Pierwsza próba zabójstwa nie udaje się, więc Maciek również pojawia się w hotelu. Spotkanie z barmanką Krystyną rodzi w nim wątpliwości. Czy warto jeszcze zabijać, skoro wojna już się skończyła? Powojenna rzeczywistość nie oferuje żadnej alternatywy. Film Wajdy został entuzjastycznie przyjęty zarówno przez publiczność, jak i krytykę. Stanisław Grochowiak pisał: Popiół i diament Andrzeja Wajdy to dzieło moralisty i filozofa, dzieło, w którym racje polityczne stanowią kanwę do rozegrania prawd ostatecznych. Zbigniew Cybulski, wcielający się w rolę Maćka, wzorował się na nowym typie aktorstwa charakterystycznym dla Jamesa Deana czy Marlona Brando. W juniorkach i ciemnych okularach nie przystawał do rzeczywistego wizerunku akowca, a jednak jego kreacja urosła do rangi mitu, choć początkowo Wajda rozpatrywał do tej roli kandydaturę Tadeusza Janczara.Pokaz odbędzie się w ramach tegorocznego jubileuszu 70-lecia Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu.Beata Cyganek
. - 25.07.2024, godz. 22:00 – Rydwany ognia
.
Jeden z najważniejszych brytyjskich filmów lat 80. – do dziś część historyków kina uważa, że komercyjny i artystyczny sukces Rydwanów ognia dał impuls do odnowienia przygasającego wówczas zainteresowania światowej publiczności kinematografią z Wysp. Powszechne uznanie, z jakim spotkał się debiut Hugh Hudsona, było w pełni zasłużone: opowieść o przyjaźni dwóch sprinterów – Żyda Harolda Abrahamsa i gorliwego katolika Erica Liddella – walczących o miejsce na igrzyskach olimpijskich w Paryżu w 1924 roku to wzorcowe kino sportowe, nakręcone z gracją, wielką elegancją i niemal namacalnym uwielbieniem dla wysiłku i ciała. Już wtedy, a tym bardziej dziś, było antytezą sposobu, w jakim pokazywany jest w telewizji sport olimpijski podporządkowany wymogom reklamodawców. Hudson, opowiadając o szlachetnej i uwznioślającej rywalizacji, przy okazji rozlicza antysemityzm obecny w przedwojennym brytyjskim sporcie. Dziś Rydwany ognia stanowią dowód na to, że nawet akademickie, bardzo klasyczne w sposobie realizacji kino potrafi znieść próbę czasu. Finałowy wyścig wciąż trzyma w napięciuJakub Demiańczuk
. - 26.07.2024, godz. 22:00 – Zielona granica
. - 27.07.2024, godz. 22:00 – Skazani na Shawshank
. - 28.07.2024, godz. 22:00 – Powoli
.
Nagrodzony za reżyserię na Sundance film Mariji Kavtaradze to zmysłowa i prowokacyjna love story, jakiej jeszcze na ekranach nie było. Dawno nie było też w kinie duetu, między którym tak iskrzy. Elena (Greta Grinevičiūtė) jest tancerką, a Dovydas (Kęstutis Cicėnas) tłumaczem języka migowego. Oboje pracują ciałem, szukając najlepszego sposobu, by wyrazić – tańcem i ruchem dłoni – najsubtelniejsze sensy i najgłębsze emocje. Wydają się dla siebie stworzeni, ale Powoli zamiast happy endu wybiera status: „To skomplikowane”. Bo Elena uwielbia seks, a Dovydas mógłby się bez niego obejść. Pełni najlepszych chęci sprawdzają więc, czy da się kochać, nie pożądając. Film Kavtaradze śmiało podejmuje temat nowych modeli relacji, to kino namiętne i pełne pasji, które jest popisem zarówno świetnej reżyserii, jak i aktorskiej chemii. Zaręczamy, że jeszcze nikt tak seksownie nie wieszał w kinie prania!Małgorzata Sadowska
Data:
piątek, 19.07.2024 - niedziela, 28.07.2024
Godzina 22:00
Wykonawca / Organizator:
Nowe Horyzonty
Lokalizacja:
Rynek we Wrocławiu
ul. Rynek
50-029 Wrocław
Bilety:
Wstęp bezpłatny - 0 PLN