Tego potrzebowali nie tylko starzy, wierni widzowie Przeglądów Piosenki Aktorskiej. Publiczność, zgromadzona na widowni Dużej Sali Capitolu, długo oklaskiwała Magdę Umer i Mumio za „Przyborę na 102”.
Spektakl, którego premiera miała miejsce w warszawskim Och-Teatrze rok temu, w marcu 2019 zagościł na jubileuszowym Przeglądzie Piosenki Aktorskiej. Lepszego miejsca do prezentowania piosenek napisanych przez Jeremiego Przyborę nie można było znaleźć.
Oglądaliśmy i słuchaliśmy z uśmiechem na ustach piosenek z Kabaretu Starszych Panów. W nowych aranżacjach i interpretacjach zabrzmiały m.in. „Kaziu, zakochaj się”, „Szuja”, „Odrobina mężczyzny na co dzień”, „Na całej połaci śnieg”, „Już czas na sen”, „Rodzina”. Zaśpiewane przez Ciotkę Mizerię (w tej roli Magda Umer) i skomentowane improwizacjami słowno-mimiczno-muzycznymi przez najbardziej surrealistyczny z polskich teatrów komediowych – Mumio (czyli Jadwigę Basińską, Dariusza Basińskiego, Jacka Borusińskiego) i znakomitych muzyków, zostaną w pamięci widzów jako jeden z niewielu spektakli odwołujących się w sposób modelowy do klasyki gatunku.
Klasa, szyk i surrealizm – to doskonałe zestawienie, z którego Grzeszczyk, epuzer i Przyprzążka zarazem oraz Mizeria stworzyli spektakl znakomity.
tekst: Dorota Olearczyk
foto: Julian Olearczyk i Dorota Olearczyk