Wprawdzie koncert rozpoczął się potężnym brzmieniem organowej muzyki sakralnej i popisem wokalnym Ewy Mikulskiej z Polskiej Opery Królewskiej, jednak wkrótce nastąpił zdumiewający zwrot.
.
Po monumentalnie i podniośle brzmiącej muzyce organowej, dodatkowo potęgowanej fenomenalną akustyką sali NFM, kompozytor zrobił ukłon w stronę lżejszej muzyki. Brzmienie organów złagodził ciepłymi wokalnymi popisami zaproszonych do projektu Organity wokalistek. A znakomici jazzowi instrumentaliści systematycznie prowadzili ten nowatorski muzyczny projekt w coraz bardziej jazzową stronę. I tu punktem kulminacyjnym koncertu było pojawienie się na scenie wybitnego skrzypka jazzowego Adama Bałdycha.
.
Artysta z dyskretnym towarzyszeniem organów fenomenalnie wykonał swoje trzy przepiękne kompozycje. Były to: Poetry, Imaginery Room oraz Letter for E. Ten ostatni utwór został skomponowany w hołdzie legendarnemu już pianiście jazzowemu Esbjornowi Svenssonowi.
Koncert „Organity” zakończył jeden z najlepszych trębaczy jazzowych, znakomity Piotr Schmidt. To pełne kontrastów muzycznych, odważne wydarzenie zostało przez publiczność nagrodzone gromkimi brawami.
.
Wrocław 2025.09.22
Narodowe Forum Muzyki
Wystąpili:
- Andrzej Mikulski – organy
- Adam Bałdych – skrzypce
- Piotr Schmidt – trąbka
- Jarosław Kaczmarczyk – saksofon tenorowy i sopranowy
- Piotr Rodowicz – kontrabas
- Zdzisław Majrowski – gitara
- Gniewomir Tomczyk – perkusja
- Julia Sobieska-Majrowska – śpiew
- Kinga Mikulska – śpiew
- Ewa Mikulska – śpiew
Tekst i zdjęcia: Krystyna Kubacka-Góral















