Opera Wrocławska weszła w okres przygotowań do superwidowiska „Nabucco” Giuseppe Verdiego, w reżyserii Krystiana Lady.
Dyrektor Marcin Nałęcz – Niesiołowski zdradził, że główną sceną widowiska i tłem historii będzie kolumnada opery. Oprócz solistów ( Krum Galabov, Anna Lichorowicz, Aleksandra Opała, Jadwiga Postrożna, Alexander Anisimov, Mateusz Drozda, Aleksander Zuchowicz, Adam Zdunikowski, Karolina Filus, Aleksandra Malisz, Edward Kulczyk, Paweł Walankiewicz, Marcin Grzywaczewski, Jakub Michalski) wystąpią współpracujące akademickie chóry.
Wśród realizatorów superwidowiska znaleźli się: Marcin Nałęcz-Niesiołowski (dyrygent), Didzis Jaunzems (scenografia), Maarten Warmerdam (światła) oraz Natalia Kitamikado (kostiumy).
Reżyser Krystian Lada, znany wrocławianom z realizacji ostatniej premiery operowej „ I Capuleti e i Montecchi”, postanowił przełożyć historyczną warstwę libretta Verdiego na współczesny język teatru. Zapowiada filmowy charakter inscenizacji. Warstwa wideo będzie wbudowana w inscenizację, aby wszyscy widzowie (3 tysiące podczas jednego spektaklu), a nie tylko trzy pierwsze rzędy, mogli zobaczyć emocje targane Abigail i władcą Babilonu. Reżyser podkreśla wyjątkowość miejsca wystawienia. Nieopodal płonęła synagoga i był budowany balkon na przemówienia dla Hitlera- mówi Krystian Lada.
Koncepcja artystyczna widowiska oparta jest na trzech elementach: wierze, polityce i miłości. W ujęciu Krystiana Lady tytułowy Nabucco ma przyjąć postać bezwzględnego dyktatora, a gmach opery zamieni się w budynek partii.
Z okazji plenerowej produkcji możemy spodziewać się szeregu niespodzianek – zapewnia dyrektor Ewa Magdalena Filipp. Już niebawem w różnych punktach miastach będzie można zobaczyć naklejki chodnikowe, które wypełnią cytaty z libretta opery „Nabucco”. Każdy kto stanie na naklejce i wykona zdjęcie swoich nóg, a następnie prześle zdjęcie na adres opery, uzyska specjalny rabat na zakup biletu na superwidowisko. Spośród nadesłanych zdjęć, wybrane zostaną trzy najlepsze, których autorzy otrzymają darmowe zaproszenia. Czwarty bilet trafi do rąk osoby, której zdjęcie uzyska największą ilość polubień użytkowników serwisu facebook.
W każdy czwartek do końca kwietnia potrwa akcja lotem do opery. Tego dnia o różnych porach będzie można nabyć w kasie bilety ze znacznym rabatem. O wielkości puli zniżkowych biletów opera będzie informować na swoim profilu facebookowym.
Premiera „Nabucco” planowana jest na 25 maja, kolejne przedstawienia 26 i 27 maja.
oprac. tekstu i foto: Dorota Olearczyk