Poświęcimy się tęsknocie za instrumentem, który tymczasowo opuścił mury kościoła, żeby odzyskać dawny blask. Jego brak, odsłonił za to imponującą rozetę, która na co dzień widoczna jest tylko od frontu!
Dzięki niezwykłej formule dwugłosu w wykonaniu ks. kanonika Pawła Cembrowicza (proboszcza wrocławskiej Katedry) i prof. dr. hab. Piotra Rojka (z Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu) poznamy całą niezwykłą historię tego instrumentu.
W drugiej części Wieczoru rozbrzmi legendarny wrocławski chór, założony w 1966 roku przez Edmunda Kajdasza – Cantores Minores Wratislavienses. Chórzyści wystąpią z akompaniamentem Marty Niedźwieckiej, która zagra na specjalnie przywiezionym pozytywie, a całością zadyryguje obecny dyrektor zespołu – Piotr Karpeta, ale nie zabraknie kilku utworów na organy! O te ostatnie zadba dobrze Państwu znany – Piotr Rojek.
Nie może Państwa zabraknąć, to będzie niezapomniane wydarzenie!
Program:
- Jan Podbielski (poł. XVII w.) – Preludium (pozytyw solo)
- Ruggiero Giovanelli (1560-1625) – Jubilate Deo
- Thomas Fritsch (1563-1619) – Osculetur Me
- Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621) – Toccata in C Ionian (pozytyw solo)
- Asprilio Pacelli (1570-1623) – Cantate Domino
- Ludovico Casali (~1575-1647) – Gaudens Gaudebo
- Asprilio Pacelli – Estote Fortes in Bello
- Benedetto Pallavicino (~1551-1601) – Jubilate Deo
- Charles-Marie Widor (1844-1937) – Symphonie VI op. 42. cz. 5 Finale (organy solo)
- Piotr Rojek (*1975) – Improwizacje (organy solo)
Data:
niedziela, 24.11.2024, 19:30
Wykonawca / Organizator:
Fundacja Pro Arte Wrocław
Lokalizacja:
Katedra św. Jana Chrzciciela we Wrocławiu
plac Katedralny 18
50-329 Wrocław
Bilety:
Wstęp bezpłatny - 0 PLN