Pasja J.S.Bacha składa się z 24 scen ilustrujących ostatnie dni Chrystusa przed zmartwychwstaniem. Rozbudowane partie chóralne i recytatywne, arie wraz z instrumentami koncertującymi toczą niezwykłą opowieść. To znane wszystkim sceny ostatniej wieczerzy i modlitwy na Górze Oliwnej. To także historia pojmania, śmierci i złożenia Chrystusa do grobu.
We wtorkowy wieczór publiczność miała okazję wysłuchać Pasji wg św. Mateusza wykonywanej przez artystów, mistrzów muzyki dawnej, na instrumentach z epoki. Uwagę przyciągał zwłaszcza pozytyw, najwcześniejsza forma organów.
Akustyka NFM po raz kolejny potwierdziła swoją klasę, a członkowie chóru dowiedli, że głos ludzki jest jednym z najpiękniejszych instrumentów.
J.S. Bach – Pasja wg św. Mateusza BWV 244
Paul McCreesh – dyrygent
Gabrieli Consort & Players:
Chór I
Anna Dennis – sopran
Helen Charlston – alt
Nicholas Mulroy – tenor
James Newby – bas
Chór II
Mhairi Lawson – sopran
Ewelina Wojewoda – alt
Jeremy Budd – tenor
Stephan Loges – bas
oraz instrumentaliści
Narodowe Forum Muzyki
Narodowe Forum Muzyki 16.04.2019r.
tekst i zdjęcia Krystyna Kubacka-Góral