Jak to dobrze, że Przegląd Piosenki Aktorskiej gra klasycznie i awangardowo, poszukuje nowych ścieżek i przypomina o starych szlakach. Dzięki temu każdy widz znajduje na festiwalu wydarzenia pasujące do jego temperamentu, aktualnego stanu bytu i upodobań.
Utwory Jerzego Wasowski w interpretacji młodych, szalenie uzdolnionych, pełnych energii i zaangażowania studentów zabrzmiały na Scenie Ciśnień Teatru Muzycznego Capitol dwukrotnie.
Doskonałe, minimalistyczne przedstawienie, utrzymane w barwach bieli i czerni wyreżyserowała Ewa Konstancja Bułhak. – Twórczością Mistrza Wasowskiego zafascynowana jestem od lat, ale ta praca jest dla mnie szczególna, bo zdecydowałam się opowiadać piosenkami Mistrza używając jednego instrumentarium: ludzkiego głosu, jego brzmienia i siły – zapowiadała wydarzenie reżyserka.
Światło, scenografia, ruch sceniczny, kostiumy i wielogłosowość – składały się na spójny obraz spektaklu skonstruowanego z niemal samych hitów Kabaretu Starszych Panów. Cudnie brzmiały w polifonicznych aranżacjach m.in. „Wróć, Luciu, wróć!”, „A ta Tola”, „Panienka z temperamentem”, „Szarp pan bas”, „Rzuć chuć”, „O Romeo”, „SOS”, „ Taka gmina”, „Stacyjka Zdrój”, czy „Muzykalny zastęp”.
Wasowski po bachowsku dał widzom PPA całą masę rozkosznych emocji. Twórcy „W.A.S.O.W.S.K.I / FOTOPLASTYKON” otworzyli przed nami świat jakości, czułości i wrażliwości. Utwory skomponowane przez Jerzego Wasowski w nowej, odkrywczej interpretacji wzbiły się na wyżyny subtelności żartu, jaką pamiętają niektórzy z występów Kabaretu Starszych Panów.
Oprac. dj Ole
scenariusz, reżyseria: Ewa Konstancja Bułhak
aranżacje, kierownictwo muzyczne: Olga Lisiecka
choreografia: Patrycja Grzywińska
scenografia, kostiumy: Kamila Bukańska
reżyseria dźwięku: Miłek Smyl
reżyseria światła: Karolina Gębska
Obsada
Karolina Gwóźdź – Julia; Olga Lisiecka – Lucy; Mary Pawłowska – Odchodząca; Wojciech Melzer – Gustaw; Tomasz Osica – Torrero; Mikołaj Śliwa – Tolo